האינטרנט הוא כבר מזמן יותר מרשת תקשורת נתונים. ההערכות מדברות על יותר משלושה מיליארד (!) משתמשים ברחבי העולם והמספר הזה רק הולך וגודל מיום ליום.
התלות שפיתחנו ברשת האינטרנט כמעט ואינה נתפסת. כאשר נגמרת לנו הסוללה והמכשיר הנייד שלנו כבה, הלחץ והאימה שמלווים אותנו אינם קשורים לחוסר היכולת להתקשר או לקבל שיחות, אלא הניתוק שלנו מרשת האינטרנט וחוסר היכולת להישאר מחוברים ומעודכנים בכל רגע נתון.
אם נבחן את התנהגותנו ברשת, נוכל להבחין בעלייה משמעותית בשימוש שלנו באינטרנט כחנות אונליין. הכל אנחנו קונים באינטרנט כיום. טיסות, כרטיסים להופעות, קניות מהסופר, בגדים מחו"ל, גאדג'טים ואפילו מכוניות. הכל אונליין הישר מהספה בסלון.
אחד התחומים אשר צברו תאוצה ממש במקביל להתעצמותו של האינטרנט הוא שיווק באינטרנט. השיווק מורכב מהמון פרמטרים וסוגים, כגון: קידום אתר, קידום אתרים בגוגל, שיווק עסקים באינטרנט ועוד.
שיווק באינטרנט, בבסיסו, מטרתו לחשוף עסק או נותן שירות באמצעות כמה שיטות, בהן שיווק עסקים באינטרנט. קידום אתרים בגוגל, פשוטו כמשמעו, מטרתו להעלות את האתר שלכם כמה שיותר גבוה בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל. הקידום מתבצע בכמה דרכים, הבולטות שבהן הן, קידום אתר ממומן וגם קידום אתר אורגני.
העובדה כי האינטרנט הפך זמין עבור כל כך הרבה אנשים מסביב לעולם ובאמצעות הטכנולוגיה, גם הפך זמין בכל רגע נתון באמצעות מכשירים ניידים, טאבלטים, שעונים חכמים ועוד, הופך את האינטרנט לכלי שיווק הכי חשוב בשוק כיום.
לא לפני הרבה זמן, עסקים בנו תשתית שיווק שלמה על סמך פרסום מודעות בעיתונים ארציים, מקומונים, חלוקת פליירים מדלת לדלת וכמובן פרסומת בטלוויזיה. תקציבי השיווק היו ענקיים ומטרתם הייתה בעיקר סטטיסטית: נפרסם בכמה שיותר מקומות, נחשוף את העסק לכמה שיותר אנשים, מתוכם בטוח יהיו כמה לקוחות פוטנציאלים לעסק שלנו.
השיווק באינטרנט עובד אחרת לגמרי. אנשי המקצוע כיום, יודעים לכוון את השיווק באינטרנט בצורה שיפנה לקהל יעד הרבה יותר מדויק ורלוונטי עבור העסק שלכם, בצורה שתניב פרי בתקציב נמוך בהרבה מבעבר.
כמו כן, הכלים העומדים לרשות אנשי השיווק באינטרנט מודדים את הצלחת הקמפיין, נותנים אינדיקציה מדויקת של שיפור יחסי ההמרה ומאפשרים לבנות קמפיין נוסף המסתמך על פרמטרים מוכחים.